Небезпека передозування парацетамолу


Небезпека передозування парацетамолу
Ще не так давно парацетамол мав репутацію абсолютно не небезпечного для здоров'я препарату. На жаль, справжня інформація все ще не поширюється так широко, як рекламні ролики, що пропагують даний препарат та ліки на його основі. У чому ж тут справа і чому такий популярний препарат, який продається без рецепта в будь-якій аптеці, тепер називається небезпечним для життя людей? Проблема прийому даного препарату в тому, що, кажучи професійною мовою у цього препарату зовсім не широке «терапевтичне вікно».

Що ж це означає для нас, пацієнтів?
Даний препарат отруює печінку і червоні кров'яні тільця в тому випадку, якщо його прийняти занадто багато. Тепер про терапевтичному вікні. Це кількість препарату потрібного для лікування і кількість, здатне зашкодити організму. Щоб було зрозуміліше, токсична доза анальгіну становить 10 пігулок, а парацетамолу в різних випадках всього 2 штуки.

Німецькі лікарі провели підрахунок серед європейців і прийшли до жахливих висновків, жителі Англії в кількості тридцяти тисяч осіб щороку виявляють у себе проблеми з печінкою саме унаслідок захоплення парацетамолом. Там же близько ста хворих на рік помирають через отруєння цим препаратом.

В кінці дев'яностих років на коробочках із цим препаратом почали друкувати повідомлення про те, що занадто високі дози викликають летальний результат. Крім цього препарат продається в аптеках виключно за призначенням лікаря. Німецькі колеги теж хочуть почати подібну практику, так як в їх країні від занадто великої дози парацетамолу загинула дитина трьох років.